torsdag 8 november 2012

Streamline, väderkvarnen och krattan!


Är inte namn på något löppass eller löpskolning. Den senaste veckan har det inte blivit mycket löpning. En rejäl förkylning har satt stopp för det. I tisdags var jag dock kry igen och kunde därmed vara med på min första lektion i crawl som hölls av Triathlon Väst. Att kunna crawla är en av nästa års mål, nämligen att börja med swimrun och förhoppningsvis stå på startlinjen till Öloppet.

Första lektionen gav mersmak och trots att jag i princip aldrig har utövat crawl kände jag att det fanns ett visst hopp för mig. Mycket p.g.a. duktiga och inspirerande instruktörer som bl.a. lärde oss teknikövningar som väderkvarnen och krattan. Redan i kväll är det dags för en ny tvåtimmars lektion. Skall utveckla min streamline och ta ett steg till mot att bli en crawlmaskin.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar