onsdag 31 oktober 2012

Barfotalöpning på stranden i Spanien.

 La Mata....

Hittade t.o.m lite fin trail...
Har varit med min familj i Spanien och bott i Quesada, som ligger nära Alicante. Perfekt väder, ungefär som en riktigt bra svensk sommar. Barnens morföräldrar var redan på plats när vi anlände och vi fick därmed en hel del hjälp med barnen. Därför hann jag också med lite löpning. Några rejält kuperade "lära-mig-hitta-i-närområdet-löpningar" samt  korta, ca 5 km, halvsnabba barfotapass på stranden. Riktigt skönt att trycka på i fin sand. Det känns i fötterna och benen att det är lite andra muskler som får arbeta. För övrigt kommer Salomon Trail Tour ha ett strandlopp nästa år. Det är i Falkenberg den 12 maj. Mer info hittar ni på följande jogg-tråd eller på facebook. Känns som ett mycket intressant lopp som nog hamnar i min kalender. 

Summa summarum var veckan i Spanien riktigt bra, både med och utan löpningen. Nu får jag börja acklimatisera mig igen för löpning i Sveriges mer omväxlande väder.


Kuperade gator med fantastik utsikt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar