söndag 7 oktober 2012

Fem skogar!


Idag blev det ett pass med F&S i Kungsbacka. Dagens löprunda skulle springas genom fem olika skogar och kallades därför, helt enkelt för fem skogar. Själv han jag med fyra vackra höstskogar och ca 2 mil innan jag var tvungen att avvika hem för att ta hand om barnen. Riktigt trevlig social löprunda men ändå effektiv. Då rundan i förväg var känd med några alternativa vägar var det bara att välja och vraka, d.v.s en slags fartlek där du kan springa längre / före och sedan hämta hem eller ta någon backe dubbla gånger o.s.v. Det blir definitivt fler söndagsrundor med F&S.

För övrigt har veckan bjudit på ca 5.2 mils bra och blandad löpning, men också en del annan träning som t.ex. crosstrainer, spinning och styrka. Den alternativa träningen ser jag som ett sätt att hålla uppe konditionen på ett skonsamt sätt under höst / vinter och att inte bränna ut sig helt på löpningen. Dessutom tror jag att lite alternativ styrketräning för bål och ben förhoppningsvis kan hjälpa mig att bli en bättre löpare slash vackrare människa.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar