tisdag 7 maj 2013

Vad är väl en bal på slottet!


Äntligen tartan!
 Även förra veckan blev det ganska mediokert med löpning. Bra känsla under måndagens swimrun och även premiär i år för tartan och löparbana. Jag och Linus rev av 12*400 m med en minuts vila och en längre setvila på tre minuter efter sex intervaller. Farten snittades på runt 3:25 min/km och det får i dagsläget anses som godkänt. Dagen efter kom vinterkräksjukan på sent besök in i familjen. Själv blev jag däckad i två dygn och ett av barnen är fortfarande i skrivandets stund påverkad. När jag rest mig upp ur mitt miserabla tillstånd blev det dags att ta tag i lite underhållsarbete av huset. Målning av takkupa m.m.. Med andra ord ingen mer löpning den veckan. Planen var annars att ställa upp i Onsala Runt (12km) och springa extra fort för välgörenhet. Egen välgörenhet med ett besök på Nordic Outdoor hade inte heller suttit fel, men var är väl en bal på slottet.....

Den här veckan har åter börjat med ett pass med swimrun, eller kanske mer av löpsimning. Jag och Linus började med att nöta asfalt i ca 21 km för att därefter linka ner i bassängen för ett kortare pass crawl. Linus var stark passet igenom. För egen del kändes det konstigt, tungt och segt, trots att medelfarten under löpningen egentligen inte var särskilt hög med en 4:50 min/km i snitt. Möjligen var det kanske lite för tidigt efter kräkisen med ett längre distanspass. Dessutom är det som vanligt att jag slarvat med mina långpass under året och det betalar sig. På de kortare passen eller intervallerna håller jag ihop men när distansen glider över 15 km är det alldeles för tungt. Skärpning!!!!


Efter 21 km - Linus ser stark ut medan jag grimaserar illa...:-)
Bilden lånad från Crosstränad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar