måndag 14 januari 2013

Getryggen!

Trappintervaller...

Getryggen!
Den gångna veckan har jag hunnit med ca 46 km löpning i ganska blandad form. En lugn distans med hunden och en seg runda med joggingvagnen. Jag har också sprungit tuffa backintervaller på löpbandet och en ganska lugn pannlampslöpning. Veckans höjdpunkt var dock en runda upp på getryggen i Skatås. Jag och hunden sprang delvis efter den karta som jag visade i mitt förra inlägg. Rundan bjöd på utmanade kuperad terräng med inslag av t.ex trappor och mossar. Jag börjar känna igen ganska stora delar av terrängen runt Skatås numera och tycker att det är riktigt skönt att ibland vika av från de vanliga motionsspåren. Just under den här rundan kände jag mig extremt fri och löpningen gick väldigt lätt. Dagens tips blir därför - våga vika av från dina vanliga rundor och även din komfortzon.....

Skatåsmilen med pannlampa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar