onsdag 20 februari 2013

Bekväm Swimrun

I går blev det ett bekvämt men ändå ett bra kvalitetspass. Det bekväma låg i att jag sprang inomhus på ett löpband och sedan tog en dusch  för att kliva över till bassängen i samma byggnad. I bassängen blev det 30 minuters crawl med fokus på teknik. Den här gången kändes det riktigt bra. Jag sträckte ut, hade breda tag och andningen funkade. Det kanske berodde på att jag var extra avslappnad efter löpningen. Löpbandspasset var en klassiker, ett tröskelpass bestående av 15 min lugn jogg följt av tre serier med 10 min i  4 min/km-fart. Mellan varje serie hade jag fem minuter joggvila. Totalt alltså en timmas löpning och en tillryggalagd sträcka på 12.7 km.

Nästa gång kanske jag skall lägga på lite löpning efter simningen. Allt för att få den där riktiga swimrun-känslan.......hur riktig den nu kan bli inomhus!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar