onsdag 29 augusti 2012

Traildrömmar.....om Skåneleden!

Svårt att springa med joggingvagnen här...

Jag dagdrömmer om trailrunning. Min verklighet de senaste dagarna har mest varit asfalt. Jag har kört dubbelpass både under måndagen och tisdagen. Första dagen blev det 2 ggr 10 km, lugnt tempo  med barnen i joggingvagnen och min hund vid sidan om. Identiska rundor där underlaget var asfalt och grusväg. Igår blev det en morgonjogg, åter med joggingvagnen och hunden. På kvällen var det träning med IF Rigor. Då sprang vi 4 ggr 1500 m på en kuperad motionsslinga. Som vanligt blev det ett hårt och bra pass. Intervallerna snittades i 4-tempo och totalt blev det ca 12 km i 4.35 min/km. Den totala mängden löpning på två dagar blev ungefär som ett marathon.

Vackra vyer längs Skåneleden. Bild från kajak.nu
Helgen som var, spenderade jag och min fru i Båstad. Inte för löpning utan som gäster på ett mycket trevligt och vackert bröllop. Som löparnörd insåg jag dock att det i Båstad finns fantastiska möjligheter till fin trailrunning. Genom staden går Skåneleden. Du kan t.ex springa från Båstad till fina Hovs Hallar och sedan vidare till Torekov eller vice versa. Det får nog bli ett projekt för mig i framtiden. Tills vidare fortsätter jag att dagdrömma....



2 kommentarer:

  1. Prova Båstad maraton. Det ska vara väldigt tufft, men otroligt fint. Jag var sugen på det innan Harry kom:-)! /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Axa Båstad Marathon finns redan med i mitt "måste springa någon gång i mitt liv lopp" register.

      Radera