måndag 3 september 2012

Bunketorp och film från Risveden Terräng!

Gott och blandat i Bunketorp!

Idag var jag i fantastiska Bunketorp i Lindome och sprang. För Er som bor i Göteborgsområdet och vill ha ett bra alternativ till Skatås och gillar kuperad terräng är Bunketorp det givna valet. För egen del tycker jag att Bunketorps 8.5:a slår den berömda Skatåsmilen i både antal backar, natur och löpglädje. Dessutom finns det en hel del andra distanser att välja på. Perfekt för bl.a. kuperade intervaller och backträning.

Vacker kuperad terräng i Bunketorp!

Jag sprang 8.5:an plus 7.5:an. Totalt, med en extra sväng för att få in ytterligare en brant backe, blev det ca 16.5 km där jag snittade på ca 4:55 min/km. För att ytterligare prata i trailrunning-termer visade min Garmin på 341 höjdmeter. Visserligen är det nog lite av en glädjemätare i min klocka, men det skall ändå jämföras med Skatåsmilen som innehåller ca 150 höjmeter (eller 300 m på två varv). Sprang i mina grymt sköna Adidas AdiZero XT4 och lovar att snart återkomma med en fullständig utvärdering.

Mycket bra träning för mig inför Risveden Terräng. Nu finns det ett rykande färsk webb-Tv program om den tävlingen. En snabblänk hittar du här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar