tisdag 25 september 2012

Formtoppning Deluxe inför Lidingöloppet!

Avslappning på Asia Spa.

Iskaret skulle alla löpare ha hemma!!!
Ganska nice pool....med massagestationer!
I söndags började mitt försök till någon slags formtoppning, d.v.s dra ned på löpningen, mer vila för att ge kroppen maximal återhämtning och mer boost inför Lidingö nästa helg.  Under söndagen blev det en kort lugn runda på 6 km med joggingvagn, barnen och hunden. När jag lade in passet på jogg.se hamnade jag på exakt 2000 km i total löpning, hittills under 2012. I måndags blev det ytterligare tio lugna kilometer med joggingvagn och hund. Tiden mellan de två rundorna spenderade jag och min fru i Varberg och på Asia Spa - helt utan barn och hund. Det blev massor av god mat, sköna bad och även massage av rygg och ben. Vi gled graciöst omkring i våra yukata i nästan ett helt dygn. Perfekt för trötta småbarnsföräldrar och helt suveränt för min lite slitna löparkropp. Kan verkligen rekommendera en övernattning med SPA på Varbergs Stadshotell. Idag är jag tillbaka till de vanliga rutinerna. Inskolning för min minsta tös stod på schemat. Allt fungerar än så länge perfekt och jag fick lämna förskola en liten stund. Jag missar min träning med IF Rigor ikväll, eftersom min fru jobbar. Därför blev det en kort runda till gymmet och löpbandet. Sprang 2*2000m  i 3.52-tempo med 500 m joggvila följt av 1000m i 3.45-tempo. Skön känsla i benen men ganska svettigt. Resten av veckan fram till lördagen blir det troligen vila från löpningen. Eventuellt någon alternativ träning som simning eller crosstrainer och kan jag inte hålla mig från löpningen får jag klämma in en lugn distans men då i myrfart..... 

Avsluta det här inlägget med en ny skön låt av Petra Marklund, som gjord för lugna sköna distanser i höstrusket. Lyssna och koppla av:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar