onsdag 19 december 2012

21 manliga träningsbloggar

Bild från Lifestyle fitness
Jag startade min blogg för att ha en slags öppen dagbok där jag kan skriva ner mina tankar om löpning och på så vis följa min egen utveckling som löpare. En annan aspekt var och är naturligtvis att om möjligt dela med sig av min kunskap, inspirera och få andra att inse glädjen med löpning.
Snowtrail - riktig löpning

Därför var det extra kul när jag idag kollade av min blogg och såg att den finns med i en artikel / blogg, Annika Persson Strong day från tidningen Lifestyle fitness. Min blogg finns nämnd under rubriken 21 manliga träningsbloggar. Det känns hedrande att hamna bland så pass duktiga och stora bloggar. Sådant gör det lättare att springa ut i kylan och att sedan med stelfrusna fingrar försöka skriva något intressant eller vettigt om träningen.
Löpband - artificiell löpning

För övrigt har det på sista tiden blivit lite kortare löprundor. Tiden har inte riktigt räckt till för långpass bland badrumsrenovering, julklappsköp, familjeliv, sjuka barn och arbete. För att skrapa ihop lite löpning har jag i livspuzzlet klämt in  bl.a. transportlöpning till jobbet och kort men vacker snowtrail. Det är riktigt skönt att ge sig ut och springa i både stad och natur när det snöat rejält. Naturen förändras och staden bli tystare. Ibland är det som att springa i en helt ny värld. Jag har också avverkat ovanligt mycket löpning på löpbandet. Från att ha varit ganska oäven till att springa på löpband har jag ändrat mig och hittat en del inspiration och bra pass på bandet också. Även om jag fortfarande föredrar "det riktiga livet". Jag återkommer med lite tips om bra pass på löpband i ett senare inlägg.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar