lördag 8 december 2012

Lördagsgänget

Skärmdump från Icebug Winter Run Göteborg

De två senaste lördagarna har jag hängt på ett gäng trevliga löpare som springer varje lördagsmorgon vid 8.30-tiden. De växlar mellan bra kvalitetspass / intervaller och långpass. Dessutom har de inget konstigt namn som Running-någonting utan kallas helt enkelt för "Lördagsgänget". Det handlar inte om någon lunklöpning utan det är riktigt hårda pass. Något som jag verkligen behöver för att utvecklas som löpare.

Förra lördagen blev det ca 21 km för mig med ett snitt på 4.22 min/km, d.v.s runt 1.32 h på en halvmara.

Den här lördagen var det 10*3min intervaller med 1 min gåvila mellan. Ett bra pass då den hyggligt korta vilan håller pulsen igång och en intervall på 3 min går ändå bra att springa hårt. I princip blev det för mig 10*800 m.

Idag fick jag, för den här säsongen, inviga mina Icebug. Jag kan verkligen rekommendera skor med dubbar. Under rådande väderlek med snö och -12 grader är det skönt att kunna slappna av, ha ett bra grepp och kunna springa naturligt. Är Ni intresserade av vinterlopp i närheten av Göteborg kan jag förutom IWR-Göteborg tipsa om Sylvesterloppet som är ett millopp som springs på själva nyårsafton - ett kul sätt att springa ut det gamla året och in det nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar