söndag 7 april 2013

Ljuset i tunneln!

Ljuset i tunneln!
Den här veckan har varit en ganska lugn vecka bestående av distanspass. I tisdags var jag med och coachade under Göteborgsvarvets löparkvällar. Det blev en lugn trevlig och social runda på ca 13 km.

Sedan har jag och min hund avverkat ca 19 km på numera välkända stigar mellan Jonsered och Örgryte. Gjorde en liten extrasväng innan Bertilssons stuga för att få till lite fler höjdmeter och tid. En väldigt fin runda och jag sprang med ett litet fånigt leende på läpparna. Jag har också hunnit med ett helt godkänt crawlpass, en kort transportjogg och ett ännu kortare progressivt pass på löpbandet.

I kväll var Emelie Forsberg med i Sportspegeln. Ett trevligt inslag med en otroligt duktig och inspirerande traillöpare - http://www.svtplay.se/klipp/1144506/jag-alskar-att-springa

Till nästkommande vecka blir det hög tid att lägga in lite snabbare löpning. Tanken är att jag skall springa Kungsbackaloppet (21km) den 20 april. Har inte riktigt koll på min form, men det hade varit roligt att slå min fjolårstid på 1:27:31.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar