söndag 14 april 2013

Provlöpning av Lerum Vildmark m.m.

Bild från 2012

Veckans traillöpning blev den här veckan en provlöpning av Lerum Vildmark. Jag sprang loppet, 18 km, förra året och måste nog lägga den tävlingen som en av de vackraste och roligaste under det gångna året. Därför hängde jag på en provlöpning i tisdags. Jag var inställd på att det var den långa banan som gällde men tyvärr handlade det om 10 km banan. Men det blev trots allt en riktigt trevlig runda och framförallt stigpartierna är suveräna att springa på. På vissa partier när teknik och känsla stämde fick jag en viss förnimmelse av runners high, främst på vissa backar och utförslöpor. För mig blev provlöpningen en slags fartlek - extra roligt att köra i terräng. Håll utkik på deras hemsida eller facebook för nästa provlöpning.

För övrigt har veckan bl.a. bestått i två bra simpass. Det första blev tillsammans med Linus och då körde vi intervaller med 5*100 m samt 4*200 m och ett avslut på 50 m. I onsdags blev det swimrun. Då började jag med stegintervaller på löpbandet. Det blev en stege på 6,5,4,3,2,1-minut med 2 minuter joggvila mellan 6,5 och 4 och en minut på resten. Intervallerna sprang i en progressiv fart av 4, 3:55, 3:50, 3:45, 3:40 och 3:30 min/km. Ett bra pass med en fin känsla. Efter stegen blev det en dusch och därefter direkt ner i bassängen där det blev en insim på 100 m följt av 10*100 m med 30 sek vila mellan hundringarna. Jag ser nu verkligen fram mot att få byta ut simhallen mot havet.

Idag tog jag en milrunda med hunden. Trots ganska sega ben och en tung mage p.g.a en stabil frukost med amerikanska pannkakor lyckades jag putta igång kroppen till att snitta på runt 4:30-fart. Det var ett strålande väder med sol och tvåsiffrig temperatur. Glad i hågen försökte jag hälsa på de andra motionärerna som jag mötte. Märklig att så få eller i princip ingen lyckas eller orkade ge ett hej eller en nick tillbaka, trots att jag fick ögonkontakt. En större grupp löpare från Friskis&Svettis hälsade i alla fall tillbaka. Men de har nog lite mer folkvett än andra....:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar