måndag 1 april 2013

264.1 km

Bild från provlöpningen av Risveden Terräng

264.1 km är den sträcka jag totalt sprungit i mars månad nådens år 2013. I mitt perspektiv är det en bra summa. Den sista veckan blev det ca 65 km löpning, samt lite simning och styrketräning. 

Veckans höjdpunkt eller kanske höjdmeter, var naturligtvis provlöpningen av Risveden Terräng - 17.7 km. Som sagt - alltid roligt med social löpning på en vacker och kuperad bana. Bra ordnat med en avslappnad men ändå proffsig inställning av arrangörerna. Det serverades bl.a. varm sportdryck under banan och i målgång fanns det kaffe och tilltugg. 

Veckans bottennapp var simningen - den här gången kändes tekniken urusel. Men lite vattenvana fick jag i alla fall och inför Öloppet kan det vara bra att träna på att tåla kallsupar....

Veckans mördare var egentligen bland de kortaste. Testade mina riktiga barfotaskor, ZEMgear Terra, på löpbandet. Sprang 6 km i maklig fart. Dagen efter (då jag skulle springa Risveden) kändes det rejält i mina vader. Jag trodde att jag var hyggligt van vid så kallade minimalistiska skor, men jag hade fel. 

Veckans skönaste pass var terrängintervallerna med IF Rigor. Aldrig fel med intervaller i terräng. Hög puls på mjukt underlag i naturen ger en skön känsla efteråt...

Veckans vanligaste pass eller troligen månadens är den obligatoriska rundan med joggingvagnen, barnen och hunden. Det märks att solen och lite vår-feelings har kommit fram, då det är betydligt fler personer som hejar och ger glada tillrop när de ser mig springa med mina småttingar och hunden.

Tyvärr avslutade jag veckan med att få i mig lite barnbaciller som gav mig halsont. Hoppas att det har försvunnit tills morgondagen - läs tisdag. Då drar nämligen Göteborgsvarvets löparkvällar igång. Första tillfället är det en helt vanlig distans på schemat - alla är välkomna. Gå in på följande länk för att hitta närmsta plats för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar