fredag 15 mars 2013

10min+(25min @ 4min/km)+5min

Teknisk löpning?
Rubriken ser ut som en matematisk formel, men skall läsas som 10 minuter uppvärmning följt av 25 minuter snabbdistans i 4 min/km-fart och sedan 5 minuter nerjogg. Som löpare har jag lärt mig en helt ny nomenklatur. Förkortningar är roligt. Ett backpass kanske kan skrivas som ^ eller som / o.s.v. Passet sprang jag i onsdags på ett löpband. Det blev ju helt plötsligt vinter. Snabbdistansen var faktiskt lätt.

För övrigt har jag hittills den här veckan hunnit med lite traillöpning, där jag hittade lite nya stigar runt Jonsered.  Jag har också sprungit runt med joggingvagnen och även klämt in ett crawlpass i klorbassängen. Den här gången lyckades jag få till några vändningar i bassängen. Vändningarna höll nog inte någon proffsnivå, men jag drunknade inte och kunde simma vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar