måndag 4 mars 2013

Sol!


Tänk vad lite sol kan göra. Förra veckan skrapade jag ihop ca 47.5 km löpning. Ett intervallpass, två lugna distanser på runt 14 km vardera och en snabbare distans på 10 km. På två av passen sken solen från en klarblå himmel. Vilken skillnad, jag kände mig betydligt lättare i steget, andningen och sinnet. På mildistansen fick jag nästan hålla igen och jag snittade ändå på runt 4.20 min/km med en väldigt lätt känsla. Vet inte varför jag höll igen, egentligen borde jag tagit chansen och bara bränt på, men jag var nog lite rädd för att springa för fort och tappa den sköna känslan. Nästa gång jag känner så, skall jag tvinga mig ur min komfortzon.

Mer sol och vår till folket, släpp löparna fria!

2 kommentarer:

  1. Amen! Det går så mycket lättare nu när det börjar bli vår, här är väglaget fortfarande vanskligt med is på cykelbanor och trottoarer men för varje dag nu så visar sig mera barmark!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här på västkusten är det barmark. Nu väntar jag bara på sopmaskinen som skall ta bort den vassa flisen på cykelbanorna.

      Radera