fredag 22 mars 2013

Lunchtrail, IceBug City Trail och Risveden Terräng.


Som småbarnsförälder gäller det att passa på att springa när det ges tillfällen. Ett sådant kan t.ex. vara under lunchrasten. I måndags passade jag och min hund att ge oss ut på lite stigar under lunchen. Det blev en kort men skön "lunchtrail" på ca 7 km. Efter duschen var jag laddad med nytt syre och energi för att orka resten av arbetsdagen. Problemet är nog snarare att hinna äta, men det gäller att prioritera....:-) Fick trycka i mig lite nötter och yoghurt. Matlådan åt jag på nästa kaffepaus.

Vill Ni springa efter lunchen den 5 maj så kör Icebug en tävling, ICEBUG CITY TRAIL, i centrala Göteborg. Den är på 6000 m och starten är vid Svenska Mässan och banan skall gå över stock och sten i Burgårdsparken. I startavgiften på 200 kr ingår entré till Nordic Outdoor-mässan. Blir nog ett trevligt arrangemang, även om det inte känns som ett renodlat terränglopp.



Ett annat mer renodlat terränglopp är Risveden Terräng. De har en tidig provlöpning av banan på självaste Långfredagen. Länk hittar Ni här. Jag har sprungit banan innan och kan verkligen rekommendera den. Roligt med provlöpning som en social grej, men det är också en bana som ger riktigt bra träning. Dessutom smakar påskmaten väldigt mycket bättre efter 17682 meter traillöpning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar