onsdag 13 juni 2012

"Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"


"Jag vet inget om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag" - är mitt favoritcitat från Ingemar Stenmark. 

Den här veckan har jag hunnit med en träning med IF Rigor. Vi  sprang först en längre lugn uppvärmning mestadels på riktigt fina stigar som låg ganska centralt i staden. Det är en sak som är fantastiskt med Sverige och löpning, överallt finns det små guldkorn att springa på. Ta med dig löparskorna dit du reser och du kommer att få helt nya vyer och perspektiv. Efter uppjoggen blev det 8*500 m tuffa terrängintervaller. Känslan var en blandning mellan löparglädje och att nu vill jag stanna - ett bra pass med andra ord.

Idag var planen egentligen att springa ett långpass, men då min fru jobbade hela dagen och även  var uppbokad på kvällen blev det svårt att få till ett långpass. Jag hade ansvaret för två småttingar och en hund och då blev lösningen att springa två kortare pass med joggingvagnen och hund. Ett pass på förmiddagen då äldsta dotter var på förskolan och ett pass på eftermiddagen och hux flux fick jag ihop 19.38 km löpning. Barnen glada och hunden rastad - toppen!

Nu är det vila fram till på lördag, då jag springer 18 km i form av tävlingen Lerum Vildmark. Det skall bli roligt att springa i terräng och jag tänker använda tävlingen som ett riktigt bra träningspass.

Jag avslutar dagens inlägg med lite inspirerande klipp:



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar