fredag 1 juni 2012

Ett glatt humör!


Imorgon är det dags. Många löpare har fokuserat på det troligt riktigt usla vädret i Stockholm. Det har även jag, men nu har jag bestämt mig för att lägga energin på annat. Vädret blir som det blir och kan inte påverkas. Det jag kan påverka är däremot mitt humör. Därför tänker jag ha ett glatt humör under hela Stockholm Marathon, oavsett väder, vind eller krämpor. Jag skall inte fokusera på en bestämd sluttid utan springa på känsla och ha koll på min puls. Tänker inte lägga onödig energi på kilometertider m.m.

Kläderna är valda. Tävlingslinné, korta tights och kompressionsstrumpor. Tror på kläder som sitter åt om det regnar. Mindre sladdrigt och blött. Har även med mig en kortärmad och en långärmad kompressions t-shirt som jag kan ha under linnét. Väljer imorgon beroende på väder. Har köpt ett par billiga handskar på Clas Ohlsson för 16 kr som jag kan slänga under loppet om jag vill samt en regnponcho att ha innan start. Har med mig några energigel och GT-tabletter mot kramp. Dessa förvarar jag i mitt nummerlappsbälte.

Jag har startnummer 3811 och det går att följa mig via sms eller på hemsidan.

Kom ihåg att alla som springer loppet imorgon är vinnare och att det finns massor av människor som inte kan springa eller som inte hade möjlighet att ställa upp och de hade säkert gärna bytt plats med mig eller dig!!!!





3 kommentarer:

  1. Du har helt rätt angående inställningen till vädret.
    Inser nu tack vare din kloka observation att det är bättre att enkom fokusera på min egen prestation. Såg att du tänkt dig "dubbla tröjor". Det kan vara något.. Har både ett linné och en t-shirt. Möjligen t-shirt med linné över..

    Har just hämtat nummerlappen, och provat på "pastapartyt". Orkar jag få i mig något liknande middag också, eller skall jag nöja mig nu. Svåra val..

    SvaraRadera
  2. Svåra val...ha ha ha!!! Själv är jag riktigt tung av alla kolhydrater.

    Mitt val gällande klädsel på överkroppen är bara linné eller t-shirt (lång eller kortärmad) under linnét. Svåra val här med...:-)

    SvaraRadera
  3. Jag gör samma val imorgon, linne med lång-eller kortärmat under ett linne! Vädret blir vad det blir, helt rätt!! Lycka till båda två!!!

    SvaraRadera