söndag 1 juli 2012

Springa med Mustafa Mohamed!

"Åsaloppet" - Bild lånad från http://www.mustafamohamed.se//

Jag skall springa med Mustafa Mohamed - "Musse". Tyvärr är det inte en egen exklusiv träning med honom.  Däremot har jag anmält mig till Åsaloppet nästa lördag. Det är ett nygammalt millopp som går på en relativt flack bana i Åsa. När jag först såg informationen om loppet tänkte jag att det skulle passa bra med en liten tävling i början av juli och att jag kanske skulle kunna vara med och kämpa om en topp tio placering. Men som det nu verkar, dyker det upp elitlöpare i varenda tävling. Även i lilla Åsa dyker det upp en skara superlöpare bl.a. Musse. I vilket fall hoppas jag på en Sub 40-tid och att jag åtminstone få se Musses rygg en liten stund. Han har bl.a. sprungit Karlstads Stadslopp på fantastiska 29.27.

Den här veckan har annars bestått av ganska blygsam löpning, åtminstone i km räknat. Toppen i veckan var det tuffa trail-intervallpasset med SAIK. Långpasset i Sandsjöbacka var en lisa för själen.
Idag har jag sprungit en kort tur med båda barnen i joggingvagnen och skall senare under kvällen, med tanke på det kommande loppet, försöka få till en snabbdistans.

Här följer ett kort klipp med "Musse" och med de orden i bakhuvudet skall jag kanske försöka få till ett pb på milen nästa helg.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar