torsdag 17 maj 2012

Äntligen en riktig långpanna utan krusiduller!

Fulladdad inför långpanna!

Idag blev det äntligen ett riktigt långpass. Då det är en röd dag idag var min fru ledig och tog hand om barnen. Därför kunde jag följa min nya träningsplan och sprang 25.5 km i ett lugnt tempo helt utan krusiduller. Passade också på att testa min nya vätskeryggsäck från Salomon och lite produkter från Enervit. Ryggsäcken, Salomon XT Wings 10+3, köpte jag billigt på Salomons Outlet i Kungsbacka. Det är en västmodell och satt som en smäck. Förvisso är min visst en dammodell (enligt färgen?), men jag har inga problem att bejaka min feminina sida. Med mig i västen hade jag lite vatten i blåsan, gel och en GT tablett från Enervit. Den sistnämnda används mest för att motverka trötthet och kramp. Både den och gel:en smakade helt okey, men det behövs lite vatten för att skölja ned dem. För mig var det mest en test av produkterna innan Stockholm Marathon. Vis av erfarenhet var jag tvungen att se om magen tyckte om dem.

I vilket fall var benen riktigt pigga idag, åtminstone fram till 21-22 km där de började bli lite sega. Mitt mål var minst 25 km och två timmars löpning. Sprang lugnt och snittade löpningen runt 5-tempo. Tyvärr var vädret uselt med regn och blåst, men jag vek inte ner mig för det. Sprang en bit längs havet och där blåste det rejält men det var ändå riktigt vackert. Tänk att springa där en härligt ljummen sommarkväll.

Mina favoriter från Arla!
När jag kom hem blev det en varm dusch och rejäl portion mat. Apropå mat har Arla börjat att sälja en ny mjölk med 30% mer protein. 5 dl för 11 kr får anses som riktigt prisvärt och den smakar helt enkelt mjölk.

Nu skall jag göra mig en gigantisk latté, njuta och reflektera över dagens sköna långpanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar