måndag 7 maj 2012

Uppladdning inför Göteborgsvarvet!

Målbild inför Göteborgsvarvet...:-)
Bilden lånad från Fjärås Vårlopp

Det är jag längst till vänster på bilden och jag leder loppet. Förvisso precis i starten och endast i ett par hundra meter och det var bara ca 100 startande, men ändå.....känslan att ligga främst är rätt skön.

Tänkte ta med mig den känslan till lördagens Göteborgsvarv. Fast till varvet är det 62513 st anmälda löpare och jag startar i grupp 2. Vi får se hur trångt det blir i starten. Har som vanligt inte riktigt bestämt mig ännu om vilken målsättning jag skall ha. Det stora målet i år är ju faktiskt Stockholm Marathon. Men jag vill gärna göra ett bra resultat på varvet också. Har samma tankar som innan Kungsbackaloppet. Känns knopp och kropp bra, då ger jag järnet och springer åter för ett personbästa. I annat fall blir det ett bra träningspass och säkert en trevlig upplevelse. Apropå upplevelse, vädret brukar vara viktigt vid löpning. Här följer den nuvarande prognosen från yr.no.


Ingen värmebölja, inget regn och svag vind, alltid något. För övrigt har jag idag sprungit en lätt distans på 12.6 km. Sprang med joggingvagnen, lastad med mina två fina barn. Hunden var också med, så vi var verkligen en liten flock. Benen kändes faktiskt härligt starka och det hade varit intressant att veta hur snabbt jag sprungit utan barlasten. Det var i vilket fall en fin runda med trevligt sällskap och ett skönt löparväder. 

Resten av veckan ser ut som följer - under tisdagen blir det en lugn träning med IF Rigor, på onsdag springer jag kortintervaller på bana. Tror det blir tio stycken 300-ingar med hundra meter joggvila, för att få in lite mer fartkänsla till varvet. Vila på torsdag och kanske på fredag, möjligen en lugn kort jogg om jag känner för det. Rödbetsjuice och Chiagröt på lördagsmorgonen. God tid till starten, kort uppvärmning med lite stergringslopp och sedan springer vi......

Bilden till vänster är lånad från http://bloggbengt.blogspot.se/. Den är också från Fjärås Vårlopp. Just här känner jag mig  stark. Tror jag tar med mig den känslan till varvet också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar