söndag 8 april 2012

Familjejogg!



Tänkt som en vilodag i påskens tecken, men det var strålande solsken och vindstilla. Kände därför att nu måste jag springa. Därför gav jag som förslag till resten av familjen om en kort gemensam löprunda. De nappade på det och vi tog en löprunda på ca 5 km med joggingvagn, barn och hund genom centrala Kungsbacka. Säkert en del som log lite när de såg oss. Några tyckte förhoppningsvis att det såg trevligt ut andra tänkte säkert - "kan de inte slappna av". Vi bjuder gärna på det. Det blev i vilket fall en trevlig familjerunda i ett lugnt tempo. Nu börjar dock min löparsjäl att längta efter lite fart och action.

2 kommentarer:

  1. Härligt, visst är det väl roligt att få komma ut och springa tillsammans! Jag försöker komma ut tillsammans med min hustru och våra två grabbar (11 & 9 år) emellanåt.

    Tror att det kommer att bli lite oftare nu när vi lägger vintersäsongen bakom oss ... det är svårt att få sällskap när det ligger is och snö på cykelbanorna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Andreas, håller med dig. Det är både trevligt, inspirerande och givande att få med familjen på en och en annan löprunda. Kul att kunna dela med sig av sin glädje för löpning. Mina barn är 9 mån & 2 år och får sitta i joggingvagnen ett tag till. Härligt att du lyckats få med dina barn att springa. Hoppas naturligtvis att mitt intresse för löpning smittar av sig till mina barn......:-)

      Radera