fredag 20 april 2012

Rödbetsjuice!



Jag har tidigare i ett inlägg skrivit att jag som återhämtningsdryck föredrar vanlig mjölk från Arla och att jag inte tycker det behövs någon kolhydratsuppladdning inför ett halvmarathon. Men jag har en liten sak som jag ofta tar innan mina tävlingar. Kanske är det för mig en slags viktig ritual och troligen mest för den eventuella placeboeffekten. En flaska rödbetsjuice måste jag bara dricka. Enligt forskning och rön skall nitraterna i rödbetorna göra dig uthålligare. Tyvärr är det också nitarterna som gör att juicen inte smakar något vidare. Dessutom är juicen hutlöst dyr. Men jag vågar inte chansa!

Ikväll blir det att hämta nummerlappen till Kungsbackaloppet. Sedan skall jag klippa mig, efter detta - pang på rödbetan, fredagstacos och smågodis. Allt för att i morgon bli så snabb som möjligt......:-)

Här följer morgondagens väderprognos i Kungsbacka från yr.no, ser riktigt lovande ut. Starten för halvmaraton är kl 11.




4 kommentarer:

  1. Då var väskan packad, Garmin laddad, loppets hemsida inläst 3ggr.. Allt klart för start helt enkelt.
    Lycka till imorgon!

    SvaraRadera
  2. Just det, ladda min Garmin har jag glömt, tur att jag bloggar.....Lycka till själv och god löpning!

    SvaraRadera