fredag 27 april 2012

Mellanmjölkspass och öl som återhämtningsdryck!



Dagens löpning blev ett "mellanmjölkspass" med joggingvagnen, barn och hund, ca 9.5 km på 50 minuter. Ni vet ett sådant där pass som egentligen, enligt många, inte ger något. Lite svensk löpning, inte sticka ut och lagomt är bäst. I vilket fall, jag fick lite luft och likaså småttingarna. Hunden sprang, viftade på svansen och såg också nöjd ut. Det var faktiskt lite sol ute, vilket gjorde att jag svettades. Tyckte därför att jag var värd en öl som återhämtning.

Alkoholfritt blev det. Om det berodde på löpningen eller ej, men den var riktigt god. Här är en länk till en gigantisk tråd som handlar om just öl som återhämtningsdryck - http://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=19710#.T5p6eIzpa38.blogger

Indianerna i boken Born to Run, hällde i sig mängder med majsöl och sprang sedan som tokar. Å andra sidan har jag aldrig sett en elitlöpare iförd en t-shirt med tryckt text "Öl-bygdde denna vackra kropp".

Tror jag fortsätter med mellanmjölk, fast idag skummar jag den och gör en latté. Kanske skall kalla mitt pass idag för lattépass. För att öka mängden nyttigheter slänger jag in en biskvie.




Biskvier byggde denna vackra kropp. Tror inte det. Under ett års löpning har jag tappat ca 10 kg vikt. Utan att ens fundera över det. Ingen jojjobantning, LCHF- och GI-metod. Viktnedgång handlar nog mest om energi, åtgång och för mig främst löpning - SLUT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar